Павлодарлық Halyq Radiosy-нда дыбыс сапасына кім жауапты?
Бұл ретте тек жақсы микрофон мен студия жеткіліксіз. Радиода ең маңызды рөл атқаратын қызметкерлердің бірі – дыбыс режиссері, деп хабарлайды @Pavlodarnews.kz.
Облыстық радиода дыбысқа жауапты екі маман қызмет етеді – бас дыбыс режиссері Әлия Нұрмағамбетова мен екінші дыбыс режиссері Алтынгүл Омарова.
– Дыбыс жазуды бастамас бұрын зейін мен ұқыптылық, күйзеліске төзімділік, көпшілдік және жеке қасиеттер қажет, – деді Әлия Нұрмағамбетова. – Егер қонақ жазбаға бірінші рет келсе, ол өзін студияда ыңғайлы сезіну үшін оған жағдай жасап, көмектесу керек.
Halyq Radiosy-да 30 жыл еңбек етіп жүрген Әлия Нұрмағамбетова дыбыстық режиссердің жұмысы көзге көрінбегенмен маңызды рөл атқаратынын айтады.
– Дыбыс режиссері шығармашыл және шапшаң адам болуы тиіс. Тікелей эфирде күтпеген жағдай туындаған жағдайда тез шешім қабылдау керек, – деді Әлия Нұрмағамбетова. – Мен 1998 жылы радиода шығарушы режиссер болып жұмыс істеген кезімде магнитофондарда таспа болатын, ал эфир кезінде фильм жиі үзіліп, оны шұғыл түрде желімдеуге тура келді.
Эфирдегі дауыс әдемі, құлаққа жағымды болып естілу өте маңызды. Жүргізуші «паразит» сөздерден аулақ болуы қажет. Осындай кемшіліктерді дыбыс режиссері өңдеп, жазбаны қалпына келтіреді.
– Кейбір адамдар кекештеніп немесе тым баяу сөйлейді. Редакторлар бізге жазбалар әкеледі, біз бәрін тыңдап, жақсы нәтиже шығу үшін оларды өңдейміз, – деп түсіндірді Алтынгүл. – Студияға музыканттар өз аспаптарымен келеді. Дыбыс әдемі шығу үшін микрофонды қалай қою керектігін түсіндіреміз.
Орындаушы алаңдап, қате ойнап қалуы мүмкін. Бұл жағдайда маман тағы бір рет ойнауды сұрап, содан кейін керек жерін қалдырып, негізгі жазбаға қосады.
– Дыбыс режиссері дикторларға сөздерді дұрыс айтпағанда немесе екпін түсіргенде ескертулер жасай алады. Жүргізушінің сөйлеген сөзі сауатты болу маңызды, – дейді Алтынгүл Омарова.
Оның сөзінше, арнайы аппаратураның көмегімен жазбаларда мамандар дыбыстық эффектілерді қосады.
– Әдеби шығармаға келетін болсақ, жаңбырдың тамшылары, желдің шуы және басқа дыбыстар нақты естілу керек. Кейде радиода мәтіннің тақырыбына сәйкес келетін фондық музыка қолданылады, – деді Алтынгүл Омарова.
Музыкалық колледждің үрмелі аспаптар бөлімінде оқу мен дыбыстық режиссердің жұмысын қатар алып жүретін Алтынгүл Омарова ертегі немесе әңгімені дыбыстағанда арнайы эффектілермен жұмыс істегенді ұнатады.
– Адам құлаққапты киіп, өзін бірден орманда немесе теңізде жүргендей елестетеді. Ол тіпті шыбынның шырылдағанын немесе құстардың ән айтқанын естиді, – деді мойындады Алтынгүл Омарова.
Айта кетейік,13 ақпан – Дүниежүзілік радио күні. 1946 жылы ақпанның дәл 13-і күні «БҰҰ Радиосы» эфирге шықты.