Ертіс Павлодарды дүниежүзілік мұхитқа қайта қосты
Осы жайт миллиард долларлық инвесторды қызықтырды, деп хабарлайды @Pavlodarnews.kz.
«Павлодар» арнайы экономикалық аймағында «Ертіс» гидрометаллургиялық комбинаты салынып жатыр. Кәсіпорын жылына 15 тонна алтын өндіретін болады. Жоба құны бір миллиард АҚШ долларынан асады.
Инвесторды бірнеше фактор қызықтырды. Павлодардың ыңғайлы орналасуы мен техниканы сумен тасымалдау мүмкіндігі де зор маңызға ие болды. Атап айтқанда, концентраттан алтын алуға арналған 50 метрлік автоклав тікелей Бельгиядан келген. Автоклав былтыр Антверпен портынан шығып, Обь шығанағында қыстап, өзен арқылы Омбыға, одан Павлодарға жеткізілді.
- Бұл оңай болған жоқ, өйткені өзіңіз көріп тұрғандай, бұл – бір бөліктен тұратын құрылым. Оны теміржол немесе әуе көлігімен тасымалдау мүмкін емес. Қондырғыны тек қана өзен арқылы ғана әкелуге мүмкіндік болды. Бұл жер, ең алдымен, техниканы Ертіс бойына жеткізуге болатындықтан таңдалды, - деді Павлодар облысының әкімі Асайын Байханов.
Облыс әкімі Ертістегі жүк тасымалы мен жүк айналымын ұлғайту мүмкіндігіне де тоқталды. Ол бұл үшін үлкен бағдарлама мен сол сияқты қомақты қаржы қажет екенін айтты.
- Жақында біз Омбы облысындағы көршілерімізбен бұл мәселені талқыладық. Олар жүк тасымалдауды кеңейтуге мүдделі. Мәселе мынада, ол жерден көп зат әкелінбейді: біз Ресейге өзен арқылы қиыршық тасты, құм мен цементті жөнелтсек, ол жақтан азық-түлік өнімдерінен басқа ештеңе келмейді. Екінші мәселе – өзеннің арнасын өзіміздің де, оның да жағалауын тазарту керек. Ірі кемелер өзеннің түбін кеңейтуді қажет етеді. Бұл үшін жылына миллиардтаған ресурстар қажет және бұл екі-үш жылды қажет етеді, - деді Асайын Байханов.
Облыс әкімі Павлодар облысы логистикалық мүмкіндіктері жағынан Қазақстанның ең тартымды және болашағы зор өңірлерінің бірі екенін атап өтті.
Мамандардың айтуынша, 1950-1960 жылдары Ертіс өзенімен жыл сайын үш миллион тонна жүк, 2,5 миллионға дейін жолаушы тасымалданған. 1980 жылдардың соңынан бастап бұл көрсеткіштер төмендеді. Оның бірнеше себебі бар: КСРО ыдыраған кездегі көлік-логистикалық байланыстардың бұзылуы және өзеннен құм және құм-қиыршық тас қоспасын бақылаусыз алу. Бұл өзен арнасының шөгуіне әкеп соқты, Павлодар маңындағы Ертіс өзеніндегі су деңгейі бір жарым метрге дейін төмендеді.
Кезінде КСРО-дағы ең ірі ет комбинаттарының бірі – Семейдің құрылысына қажетті құрал-жабдықтар Ертіс арқылы Солтүстік Мұзды мұхит арқылы Чикагодан жеткізілді. Бір қызығы, бұл америкалық қала өзінің континенттік орналасуына қарамастан, аттас өзен мен Мичиган көлінің арқасында мұхитқа шыға алады. Дәл осы жағдай оның Америка Құрама Штаттарының ең қуатты мәдени және экономикалық орталықтарының бірі ретінде дамуына ықпал етті.